Архітектура Стародавнього Риму

Рівень римської архітектури

Високий інженерно-технічний рівень римської архітектури визначався необхідністю будівництва численних типів громадських будинків, розрахованих на скупчення великої кількості людей: театрів, цирків, терм (суспільних лазень), храмів, базилік (будівель судів) та інших споруд. У 69 — 96 рр.. н. е.. у Римі був побудований гігантський амфітеатр Флавіїв (Колізей). Величезна, еліптична в плані воронка цирку висотою близько 50 м і розмірами в головних осях 156 х 188 м вміщала до 50 тис. глядачів. Зовнішня стіна амфітеатру представляла собою триповерхову ордерну аркаду і суцільну стіну четвертого ярусу, розчленовану коринфськими пілястрами. Ордери аркад були збудовані в характерній послідовності (знизу вгору) — тосканський, іонічний, коринфський. Пантеон (храм усім богам) у Римі, побудований близько 125 р. н. е.., — видатний зразок конструктивного рішення купольної споруди. Монолітний, виконаний з бетону і цегли сферичний купол Пантеону діаметром 43,2 м до XX століття залишався неперевершеним за розмірами.

Архітектура Стародавнього Риму

Архітектура античного Риму склалася на основі двох явищ: найдавнішої етруської культури і давньогрецької архітектури. У розвитку давньоримської архітектури виділяють два основних етапи — республіканський (кінець VI-I ст. До н. Е..) Та імператорський (I ст. До н. Е.. — V ст. Н. Е..). Розквіт архітектури античного Риму припадає на I ст. до н. е.. — III ст. н. е.. Ордерна система залишалася провідним способом побудови композиції в архітектурі Стародавнього Риму. Тут застосовувалися п’ять ордерів: тосканський, доричний, іонічний, коринфський і композитний. Цей ряд ордерів збудований від простого — до складного, від присадкуватого — до стрункого, від масивного — до легкого. Застосування того чи іншого ордера або їх поєднань визначало образний лад, характер, художній зміст споруди. У Римі були вироблені нові прийоми побудови ордерних композицій у поєднанні з аркадою і в структурі стіни, при цьому ордер — конструктивна основа будинку — часто ставав лише засобом художньої виразності.

Архітектура різних країн ©2010-2015